V roce 1966 bylo vybudováno nové potravinové skladiště ve Strašnicích a tím nastal úpadek a význam Nákladového nádraží Žižkov, které ovšem ještě po roce 1989 fungovalo stále pro své účely. V roce 2005 začala radnice Prahy 3 řešit budoucnost nádraží a objednala si urbanistickou studii, která měla počítat se zachováním nádražních budov.
Přesto v roce 2008 se začaly nad zachováním nádraží stahovat mračna, protože byl schválen návrh developerů na zrušení většiny regulativů na území s tím, že celé území bude přebudováno na moderní městskou čtvrť. Tento krok také podporovalo založení společnosti Žižkov Station Development (ŽSD), kde figurovaly České dráhy a developerská firma Sekyra Group.
Naštěstí politické sdružení Žižkov -nejen- sobě svým společenským aktivismem zabránilo developerskému záměru na zbourání nádražních budov a především jeho zásluhou se Nákladové nádraží Žižkov prohlásilo za kulturní památku a tím byla definitivně nastavena jistota, že zůstane zachováno. Samozřejmě na souvisejícím území v okolí nádražních budov budou mít developeři možnost, dle svého záměru, vybudovat bytový a administrativní komplex, přičemž se počítá až s navýšením 15.000 obyvatel pro městskou část Žižkov.
Je otázka, jestli využití (aspoň části) prostor budov nádraží bude i po případné rekonstrukci sloužit jako veřejný prostor a pro kulturní účely. Zatím tomu všichni věří včetně Národního filmového archivu, který provozuje v nádražní budově kulturní prostor 1435mm.
Nákladové nádraží Praha-Žižkov je hlavové nákladové nádraží na Žižkově na adrese Jana Želivského 2200/2 na konci jednokolejné nákladní železniční trati, která za nákladovým nádražím Praha-Malešice a před vrchem Tábor odbočuje doleva od nákladní trati Praha-Vršovice – Praha-Libeň. Nádraží je kombinováno s patrovými skladišti. Osa nádraží navazuje na linii Olšanské ulice u ulice Jana Želivského, která je k nim kolmá. Vybudováno bylo v roce 1936, běžný provoz byl ukončen v roce 2002 a ukončení železniční dopravy bylo avizováno na konec roku 2010, provoz ke kontejnerovému překladišti však pokračuje. Jde o největší dochovanou funkcionalistickou průmyslovou stavbu v Praze. V letech 2005–2013 proběhl úřední, politický a ekonomický boj o zachování jejích budov, Hlavní objekty byly prohlášeny kulturní památkou poprvé 3. prosince 2010, po několika kolech odvolání a nových rozhodnutí nakonec ochrana hlavní budovy nabyla účinnosti 12. března 2013.[2] V lokalitě je plánováno vybudování sídelního a administrativního komplexu pro 15 tisíc obyvatel. [Zdroj WIKIPEDIA]